Refakatçi Kuralları

Refakatçi Kuralları

REFAKAT PROSEDÜRÜ

AMAÇ

Merkezimizden hizmet alan hastalarımızın kaldıkları süre içerisinde  rahat, huzur ve güven içinde bulunmalarını sağlamak amacını güder.

KAPSAM

Merkezimizde gözlem altında tutulan ya da ameliyat olan tüm hastaları ve yakınlarını kapsamaktadır.

SORUMLULAR

  • Mesul Müdür
  • Kurum Müdürü
  • İdari İşler Koordinatörü
  • Kurumsal Güvenlik Koordinatörü
  • Güvenlik Görevlileri

FAALİYET AKIŞI

Hasta refakat veya ziyaretinden genel olarak amaçlananlar;

  • Hastanın, merkez dışından gerekli ihtiyaçlarını karşılamak (ilaç, giysi gibi)
  • Görme azlığı yaşayan hastaya yardımcı olmak
  • Genel anestezi/sedasyon sonrası taburcularda hastaya evine kadar refakatçı desteği sağlanması
  • Hastanın hatırını sormak, psikolojik destek vermek
  • Hastanın doktorundan, hastanın izni dahilinde sağlığı ile ilgili bilgi almak
  • Hastanın moral düzeyini yükselterek iyileşme sürecine olumlu etki yapmak

Hastanın sağlığı ile ilgili kime veya kimlere bilgi verilir?

  • Hastanın tanı ve tedavisi ile ilgili bilgi sadece hastanın hekiminden alınabilir.
  • Hasta erişkin ve şuuru açık ise; Kendisine veya önerdiği birinci derece yakınına bilgi verilir.
  • Hastanın şuuru kapalı ise; Birinci derece yakınına bilgi verilir.
  • Hasta çocuk ise; Ebeveynine bilgi verilir. Üçüncü şahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez.
  • Gözlem altında tutulan diğer hastalarla ilgili bilgiler ve hasta kayıtlan hekimi ve ilgili hemşire dışında kimseye verilmez.

Merkezimizde idarece belirlenen ziyaret saatleri;

09:00-12:00

13:00-17:00

Kimler hasta ziyaretine gitmemelidir?

  • 10 yaş altı çocuklar
  • Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olanlar
  • Herhangi bir kronik hastalığı olanlar
  • Enfeksiyon almaya yatkın olanlar

Hasta ziyaretçi kuralları:

  • Doktorunun izin vermediği özel durumlarda hasta ziyareti için ısrar edilemez.
  • Doktor enfeksiyon açısından veya başka sebeplere dayanarak hastanın odasına ziyaretçi girmesini yasaklayabilir.
  • Hasta ziyareti, ziyaret saatlerinde yapılır.
  • Ziyaret süresi kısa olmalıdır. (tercihen en fazla 10 dakika)
  • Her hasta başında ikiden fazla ziyaretçi olmamalı ve diğer hastaları rahatsız edecek derecede yüksek sesle konuşulmamalıdır.
  • Hasta yataklarına oturulmamak, hasta başında ve ortamda herhangi bir yere dokunulmamalıdır. Ziyaret öncesi ve sonrası eller yıkanmalıdır.
  • Ziyarete gelirken hediye olarak yiyecek ve canlı çiçek getirilmemelidir.
  • Hasta başında herhangi bir şey yenilip içilmemeli, aynı odada kalan diğer hastalara da herhangi bir gıda verilmemelidir.
  • Hasta mahremiyetine saygı gösterilmelidir.
  • Ziyaret esnasında, moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır.
  • Hastalara ait tıbbi cihazlara dokunulmaz.
  • Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hasta odaları terk edilmelidir.
  • Merkez güvenliğini olumsuz etkilememek ve uyuyan hastaları rahatsız etmemek için ziyaret saati dışında veya gece hasta ziyareti talep edilmemelidir.
  • Hasta ziyareti esaslarına uyulması kontrolü; servis çalışanları, güvenlik görevlisi, nöbetçi memur kontrolündedir.

Gece neden hasta ziyareti yapılmamalıdır?

  • Merkezin güvenliği olumsuz yönde etkilenir.
  • Uyuyan hastalar rahatsız olur.

Hasta refakatçi kuralları:

  • Hastaya refakatçi gerekip gerekmediği konusunda doktor karar vermelidir.
  • Refakatçılar merkezin tüm kurallarına uymalıdır.
  • Refakatçılar hastalarının bakımına sadece doktorun ve hemşirenin izin verdiği ölçüde yardım edebilir.
  • Refakatçi, hastanın güvenliği açısından doktor ve hemşirelerin bilgisi dışında her hangi bir uygulamada bulunamaz.
  • Refakatçılar, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir müdahalede bulunmamalı, yiyecek, içecek vermemelidir.
  • Refakatçi, hemşirelerce verilen hasta bakım eğitimi kurallarına uymalıdır. (El hijyeni, düşme riski vb.)
  • Hastasının yanından ayrılacağı durumda ve refakatçi değişimlerinde hemşireye haber vermelidir.
  • Refakatçi yaka kartını takmalıdır.
  • Refakatçi ve hastaya huzurlu bir ortam sağlanabilmesi için, hasta odası ve koridorlarda yüksek sesle konuşulmaması, gürültü yapılmaması gereklidir.
  • Refakatçi değişimlerinden hemşireler haberdar edilmelidir.
  • Refakatçılar ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarını merkez dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir.
  • Refakatçılar merkez içinde tütün ve alkol kullanmamalıdır.
background

Bilgi ve Danışma Hattı

Göz sağlığı ve görme kalitenizi, Eskişehir ve Türkiye'de tanınmış profesör ve uzmanlardan oluşan deneyimli hekim kadrosu ile iyileştiriyoruz.

0222 230 11 30

Bu internet sitesi yaptığınız tercihleri hatırlamak ve kullanımınızı kişiselleştirmek için çerezleri kullanır. Ziyaretinize devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş sayılırsınız. Daha fazla bilgi için KVKK, Gizlilik ve Çerez Politikaları sayfasına göz atabilirsiniz.